Receptet ;)

Det blev gott :)
Enkelt och smarrigt !
Tyvärr glömde jag att fota innan allt blev upppätet..

Fläskfilé i ugn
Ca 4 port.

Ingridienser:
Ca 600 g fläskfilé
200 g champinjoner (färska eller hela på burk om ni gillar det, själv tycker jag att det är jättegott!)
1 gul lök
1 pkt bacon
2 dl creme fraiche
2-3 dl grädde
50 g gorgonzola
1-2 dl riven ost
1 msk soja
lite (typ 1 tsk) balsamvinäger
salt
peppar

Gör så här:
Bryn och krydda fläskfilén (jag kryddade med salt och grillkrydda) så att den får färg men fortfarande är rosa i mitten.
Ta bort den ur pannan och stek baconet i mindre bitar. Dela champinjonerna, skär löken i klyftor och stek det tillsammans med baconet. Ta ur allt ur pannan.
Smula gorgonzolan  i pannan, och tillsätt creme fraiche och grädde, soja och balsamvinäger.
Sen kryddade jag med salt och vitpeppar och hällde i lite kalvfond. (Smaka!) Låt koka ihop till en smarrig sås! (Ju längre en sås får koka, desto godare blir den)
Kör in fläskfilén i ugnen ca 20 min, ta ut den ur ugnen och skiva den, lägg på osten, lägg champinjonblandningen runt om och kör klart i ugnen ca 5-10 min.
Vi åt broccoli till (äter inte kolhydrater) men det är säkert smarrigt med klyftpotatis till.

Bon appetit! :)






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR