To do och lite backflash

Måndagkväll i soffan efter ett stort antal arbetade timmar idag :)
Tjejerna har sportlov, men jag kan inte vara ledig med dom, tyvärr.
Har ingen semester kvar, men jag är ledig i morgon iaf.
I morgon finns det en del på min "to do list" som det brukar, men jag har börjat tagga ner.



Så imorgon gäller detta.

Sovmorgon.
Fixa mysfrukost eftersom vi är lediga.
Städa.
Tvätta.
Stryka.
Bädda rent.
Fixa id kort och bankkort till Amelie.
Spela WII med mina barn.
Träna.
Laga mat.
Betala räkningarna. (Kom på att det skulle vara gjort idag, men nu sitter jag här istället för att fixa det ;)  )
Och säkert en hel massa till som man gör i bara farten.
En helt vanlig dag i en helt vanlig mammas liv alltså.
Sedan jobbar jag 10 dar på raken så lite i fas vill man ju ligga ;)

Ingen har väl undgått att det idag är 25 år sedan Palme mördades.
Kom så väl ihåg den dagen och har även fått några detaljer återberättat för mig av mina föräldrar.
På den tiden bodde jag i Lycksele och det var två stora händelser/år och just den här helgen var det ju MARKNADSDANS ! ! !
I Lycksele anordnas det ju en stor marknad två ggr /år och i samband med det var det ju alltså disco på MB. ALLA var där och man hade superkul!! Det var det man längtade efter hela året och naturligtvis blev ju dansen inställt pg a Palmemordet!
DISASTER!
Min kommentar:
Jag tycker JÄTTESYND om Palme (vilket jag verkligen gjorde!) att han blev mördad, men varför måste dansen ställas in för det, och varför blev han mördad just den här helgen!!!!????

Så jag fick ta bussen upp till fjällstugan i Tärnaby istället för att headbanga loss på ett disco till Alice Cooper och Bon Jovi.







NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR