Ljuvliga värme...

.... helt otroligt vad varmt och skönt det är!
När jag kom hem från jobbet kl. 18 var det blygsamma 27 grader i skuggan...
Jag klagar inte då jag får sätta mig på altanen och äta nygrillad kyckling (och coleslaw förstås)...
(och ett glas rött oxå naturligtvis)...



Vilket drag på jobbet idag! Så kul med alla dessa anhöriga och vänner som uppvaktar sina studenter.
Blir alldeles rörd då jag tänker på det.
Kommer så väl ihåg den dagen jag tog studenten.
Hur vi satt i stadsparken i Härnösand och drack skumpa.
Det kändes som... nu börjar livet.
Flyttade ihop med Peter i en etta på 40 kvadrat.
Fast heltidsjobb hade jag sett till att skaffa mig så det gick ingen nöd på mig.

Denna ljumma sommarkväll är äldsta dottern på stan och kollar på nåt band som spelar i Vasaparken.
Stora tjejen.
Men jag litar på henne för hon är världens klokaste tjej.
Men ändå är man ju orolig.

Mannen tog motorcykeln ut på en sväng ("mest för att rensa huvudet"....
Jag tror det är mycket på hans jobb nu.... som alltid om ni frågar mig....)




Det slår mig hur lungt det är där vi bor. Alldeles lungt och stilla. Nån bil kör förbi då och då och lite röster från grannarna hörs emellanåt. Men annars lungt och tyst.

Cornelia har två kompisar här och dom hoppar studsmatta, spelar fotboll och scrapppar.



Ett feel-good besök på din blogg. Kram från mig & trevlig pingst !




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR