Mina barn personifierade.

För en tid sedan satt vi och tittade på bilder från då var i Astrid Lindgrens värld 2003.
Det var nog bland den bästa resa jag gjort, "trots att det bara" ligger i Sverige.
Men man behöver inte åka kors och tvärs över Atlanten för att hitta en plats eller ett ställe som ger en det man behöver, härliga minnen, gemenskap och upplevelser.

Jag hade aldrig tidigare varit i småland. Jag älskar naturen och husen som finns där.
Sen har jag alltid älskat Astrid Lindgrens filmer och böcker, särskilt Emil som jag tittade på om och om igen då jag var liten.

Det är den här bilden som gör mig så full i skratt.
Våra döttrar är ju så lika men ändå så olika. Och det tycker jag är så härligt!
Båda två är så snälla, kloka tjejer.

Amelie är lugnet själv.
Vill helst bara sitta under en filt framför brasan och drömma sig bort.
Lyssna på musik med en stor kopp te.
Spela lite på gitarren och dricka lite mera te.
Hennes mardröm vore ett fysiskt tungt jobb. Och ännu värre om det vore ett utomhusjobb.
Samtidigt är hon jätteduktig med att hjälpa till här hemma och tar alltid ett stort ansvar.
Är en drömmare och ensamvarg, samtidigt som hon alltid haft gott om vänner och har en otroligt rolig humor.
Och har ett hjärta av guld.

Cornelia är en slitvarg.
Glad och sprallig och otroligt godhjärtad som alltid vill göra andra glada.
Hon håller alltid på med något.
Syr, pysslar, målar.
Hela hela tiden nånting. Är oerhört kreativ och skapar hela tiden.
Är aktiv med både fotboll och handboll och flitig i skolan.
Samtidigt är hon inte alls intresserad av att städa upp efter sig eller hjälpa till här hemma. (Jag hoppas det kommer med åren.)



Och som jag älskar dom båda!!

Det är kärlek <3 <3 <3

Jessica

Tack <3




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR