E F I T 14 oktober 2011.

Ett foto i timmen är precis som det låter, vi tar ett foto i timmen under speciellt utvalda dagar.
Andras EFIT kan du hitta här.

Fredag och jobbdag, dvs liiiite svårt att hinna med att fota, men en del bilder blev det minsann.
Ingen superkvalíté på bilderna som ni ser, fotade med iPhonen.

05:50.
Kliver upp och kollar temperaturan ;)



07:00.
På jobbet, Trött men glad. Kanske låter lite överdrivet, men jag lovar, man kan inte annat än bli glad.
Vi är ett supergäng!



08:00.
Jag ropar ut i högtalarna. "Frontning 10 minuter!"
Det gör vi varje morgon klockan 8.
Och det blir bra :)



08:40.
Vi äter frukost innan öppning.
Här ser man delar av gänget :)



12:00.
Har precis sänt in frukt och grönt-ordern till söndagens leverans.



13:15.
Lunch och jag passar på att handla :)



13:55.
Skrattar åt liknelsen och skickar bilden på MMS till Amelie.
Utan att överdriva så är hon ju besatt av Harry Potter så jag tänkte att det här var ju lite kul.
Och lite likt :)



16:00.
Plockar upp frukt, springer till posten och lämnar ut paket, sätter mig i kassa 2, springer till posten igen.
Fyller på mera sallad, gurka och äpplen.
Skriver ut skyltar och ändrar priser.
Svarar i telefonen och på kunders frågor.
-Kan man använda hummerfond till en sås till gös? (Ja, det funkar utmärkt!)
Var hittar jag plastpåsarna?
Går med kunden till hyllan, och kunden tackar så mycket och på vägen tillbaka till fruktdisken plockar jag upp mer färskt bröd och snyggar till hyllan.

Pantmaskinen piper så jag byter kartong och sedan sätter jag mig i kassan igen och sen tar jag undan korgarna och slänger in en plåt med baguetter i ugnen.
Efter 10 minuter piper den så då är det dags att ta ut den och ladda nytt.
Doften är underbar.




17:15.
Utstämplad och ombytt och har slängt in tvätten i maskinen.
Skriver en lapp till mina kära kollegor.




18:00.
Matlagningsdags!
Ikväll blir det potatisgratäng på mandelpotatis, utskuren biff med kantarellsås.
Till det sparris inlindad i bacon.
G o t t.



19:00.
Kärlek.



20:15.
Idol!
Ett program som jag följt slavsikt sen det började.
Men med lite sorg i rösten måste jag säga att jag inte alls tycker det är lika bra nu...?
Är det juryn? (blääh!) 
Idolerna? ( FÖR I HELVETE LINNI!!
OCH ANDRÉ!!!!)

Beror det på mig..?
Hur som helst.
Jag älskar Moa (som var sådär ikväll), Amandorna (varav den ena gjorde en av världens bästa låtar, -Utan dina andetag, och hur man än gör och hur duktig man än är så går det bara inte att få samma helt otroliga känsla som Jocke Berg.
Det G Å R bara inte!) och Molly som sjunger så himla bra.
Annars blir jag inte ett skit berörd.



21:00.
Cornelia, vår solstråle, är trött.



Det får bli sista bilden för idag.

Härlig dag! Ja, vad hände på idol idag. Skumt.. Hur som helst.. jättefina bilder..

Ha det gott!



Mvh Therese

thinki.se

Kollar in din EFIT. Jätte fina bilder.

Micke

Vad ordentligt berättat det var idag :)

..inte bara bilder menar jag. Finfina sådana!

Anna

Guuuud så smarrig middagen lät!



Verkar ha varit en bra fredag!



Ha en skön lördag!



// Anna

Oj råkade komma åt skicka-knappen innan jag ens var klar :)

Jag har också följt Idol sen start och tycker inte riktigt den här omgången känns särskilt bra...




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR