Nån form av heta räkor.


Jag gjorde en rätt till middag som jag aldrig gjort tidigare som var jättegott!

Smaka er fram då mina mått är på ett ungefär.

Ca 4 pers.

1 kg räkor med skal.
Smör att steka i.
ca 3 msk curry.
2-3 krm cayenne.
1 röd paprika
En bit purjolök
1-2 pressade vitlöksklyftor
3 msk tomatpuré
1 msk soja
3 dl grädde
1 burk creme fraiche
örtsalt och vanligt salt
½ dl vitt vin (matlagningsvin funkar utmärkt)
(om man vill ett paket stuvad spenat)

Skala räkorna.
Smält smöret och blanda i curry, cayenne, vitlöken, tunnstrimlad purjo och paprika.
Tillsätt tomatpuré, soja och grädde och låt det koka ihop lite.
Rör i vin och creme fraiche.
Salta och smaka av.
Koka pasta och precis innan servering tillsätter du räkorna i grytan.

Jag la upp stuvad spenat på min tallrik innan servering, eftersom Peter inte tycker om det.
Annars skulle jag lagt det på serveringsfatet och därefter pastan och sist räkblandningen.

Detta var supergott!







NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR