God kycklingrätt.

Igår gjorde jag en supergod rätt som jag hittade på ica.se.
Alla tyckte det var jättegott :)

(Jag hade kantareller i risotton som blev fantastiskt god!)

Vitlöksstekt kyckling med krämig svamprisotto. 

Vitlöksstekt kyckling

Körsbärstomatsallad

Gör så här

  1. Sätt ugnen på 150°C.
  2. Svamprisotto: Skala och finhacka löken. Fräs i hälften av olivoljan i en gryta. Tillsätt ris och fräs ca 1 minut tills riset blivit glansigt och nästan transparent.
  3. Sänk värmen och tillsätt citronsaft och buljong i omgångar tills riset är genomkokt men fortfarande har en liten ”tuggig” kärna. Rör hela tiden så att risotton blir riktigt krämig.
  4. Vitlöksstekt kyckling: Salta och peppra kycklingen. Bryn runtom i olivoljan tillsammans med krossad vitlök. Stek klart mitt i ugnen 10-15 minuter.
  5. Svamprisotto forts :Stek svampen i resterande olivolja i stekpannan. Vänd ned svampen när risotton nästan är klar. Smaka av med salt, peppar och ev. mer citronsaft. Tillsätt eventuellt mer vatten, risotton ska vara riktigt lös och krämig. Rör i parmesan strax innan serveringen.
  6. Körsbärstomatsallad: Dela körsbärstomaterna och blanda dem med vinäger, olivolja och krydda med salt och peppar. Vänd ner salladen bland tomatblandningen. Servera med kycklingen och risotton.




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR