Sitter kvar..

.. vid köksbordet och låter radion stå på. Fastnar i programmet "Barnaministeriet Dokumenär" som den här veckan berättar om Tessan, som blev familjehemsplacerad som litet barn. Utstatt för vidriga övergrepp (slagen, tvingad att äta sina egna spyor, tvingas ljuga, blir inlåst i hönshuset och inte minst alla verbala kränkningar).
Allt detta utan att varken skola eller socialen hjälper henne.
(Gråten klumpar sig i halsen på mig och det gör så ont i hjärtat!)

Nu har socialen tvångsplacerat hennes lilla son pg a att de tycker att hon är psykiskt skör, trots att hon har flera läkarintyg på att hon är frisk. Nu vill de även ta hennes ettåriga dotter.

Vi får följa med då hon får träffa sin lilla son..., (en gång i månaden, med strikt övervakning..), vi får höra hur han sparkar av sig skorna och springer fram till sin mamma och kramar henne länge och då han viskar "Jag älskar dig mamma, jag vill följa med dig hem"...,  då brister det och tårarna kommer.



Sitter kvar vid bordet, dricker ur mitt kaffe och stryker lilla Freja över ryggen.
Och hoppas, hoppas att lilla Eddie får komma hem till sin mamma och sin syster.

Här kan man lyssna på programmet:
http://urplay.se/166974

Tess

Hittade hit via Google. Tack för ditt stöd.

//Tess

Jessica

Lycka till Tess!!!



Kramar!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR