Dags igen.

Som ni vet så åt jag enligt LCHF mellan januari och ungefär september - oktober förra året.
Jag mådde kanonbra och gick ner 14 kg.
Sen tröttnade jag lite och började äta kolhydrater igen, lite bröd, pasta och potatis. Inte alls så stora mängder och inte alls lika mycker socker som innan jag började med LCHF. Dricker i princip ingen läsk, äter lite godis.

Bröd är ju min svaghet, jag älskar bröd. (Men har ändå ätit bröd i måttliga mängder)

Efter jul har jag verkligen känt att jag har gått upp i vikt och trots mera motion än vanligt har jag alltså gått upp 5 kg! (sen i oktober)
Kände hur jeansen började strama och i måndagsmorse då vågen visade + ½ kilo till blev jag bara så förbannad!!
Min kropp vill inte ha kolhydrater!!
Så från i måndags så är det LCHF som gäller igen! Det är bara att inse! Jag kan inte äta vanlig husmanskost med potatis och pasta och bröd!

Vägde mig i morse och... -1,2 kg!
I dag på dagen sprang jag spåret och kände mig urstark, men sen på eftermiddan... oj, oj, vad min kropp går på sockeravgiftning. (Tro nu inte att jag tidigare vräkt i mig socker, men kolhydrater blir till socker i kroppen och fungerar som bränsle).
Men jag vet att det vänder och att jag kommer att bli mycket piggare! :)



Elisabet

Elisabet

Man kanske skulle testa .. men allt det du räknar upp, är ju det jag tycker bäst om ,-(

Jessica

Elisabet - ja, det funkar ju verkligen!

Tråkigt bara att man måste avstår från bröd ;)

(Vet ju oxå älskar det)



Men man mår kanonbra och äter "ren" mat utan en massa socker. Och man äter gott!!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR