En arbetarlördag.

Efter långfrukosten och melodikrysset så städade jag och Peter gick ut och började vertikalskära gräsmattan då vi har extremt mycket ogräs i den..
Fem timmar tog det och under tiden åkte jag och Cornelia iväg och köpte present till hennes kompis som fyller år idag och så gick vi in på Plantagen och köpte Algomin till gräsmattan och två stycken pelargoner.
(Cornelia ville inte alls vara där..., "det är ju helt omöjligt att vara inne på en affär med en massa blommor när man har en mamma som älskar blommor..." påstod hon..



Cornelia innan hon ska på kalas.. :)



Lite gott fika hann vi med innan jag drog iväg på en löprunda på 6 km och när jag kom tillbaka höll Peter på att kratta ihop allt gräs så jag roade mig med att fylla komposten med det..



Efter duschen så tyckte jag att vi var värda lite smått att äta och dricka :)



Sen blev det grillning.
Helstekt fläslfilé med en massa goda tillbehör.



Under tiden gick jag omkring i trädgården.
Nu växer det så det knakar!



Ja, så kan det se ut en lördag i mitten på maj.

Micke

Ser härligt ut. Grönt som tokigt här med på ett kick bara!



Är hyfsat här. Har ju handen gipsad ännu så det blir ju lite omständligare med det mesta men..

Micke

På tal om annat så borde jag ta fixa till en sån där kompostgrej i tryckimpregnerat jag med. De SJ-kragar jag har håller på falla sönder.

Jessica

Micke, jag tror dessa kommer att hålla ett bra tag.



Hoppas ni har fint väder i Ö-vik :)

Svärmor

Corre ser också lite annorlunda ut. Glad som alltid. Strålande jobb med gräsmattan. Kram




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR