Minnen och längtan.



Idag började jag tänka på mat och dryck och minnen från min barndom och uppväxt.
Tänkte bl a på stugan, där jag varit varje sommar sen jag var liten, stugan var min farmor och farfars och numera är det min pappas.
Det mesta ser precis likadant ur som när jag var liten, och det är så skönt tycker jag.
I stugan fick vi alltid Guldus, och pappa brukar köpa den numera också.

Minns då jag var liten och vi fick läsk och farfars hemgjorda kardemummaflätor (han var bagare), och gubben på stubben kom och la ut godis är oss.



Den här bilden är från i somras, det är Cornelias hand på Lisas arm.
Hon sitter och berättar något från sin barndom på bred Lyckseledialekt och Cornelia fullkomligt älskar att lyssna på henne (ja, det gör jag också)..



Det är så skönt att kliva upp på morgonen i stugan och sätta sig och dricka sitt morgonkaffe i hammocken med älven precis intill.
Pappa brukar ta med sig tjejerna på en tur i båten runt ön, så får jag lite sovmorgon och en stund för mig själv.



Solvarma jordgubbar...



Det finns inget rinnande vatten utan vi tvättar händerna i dessa fina emaljfat, som står på samma bänk som då jag var liten.



Kväll i stugan.
Vi sitter och dricker perkulatorkaffe och pratar och tittar på tv´n i den pyttelilla stugan.
Och det är Umeälven ni ser precis utanför fönstret.

Gissa om jag längtar dit?


Svärmor

Ka n tänka mig varför du längtar dit. Kram.




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR