Vardagslycka.

Lite "rörig" morgon innan alla åkt till jobb och skola och jag bestämmer mig för att ligga kvar i sängen en stund, satt uppe sent igår och har varit trött sista tiden.
Ligger mest och tänker på allt jag ska göra och lyssnar på det ihärdiga regnet som smattrar mot rutan och kl 9 går jag upp och tar på mig kläder och gör det jag planerat, nämligen att röja upp vid sidan av huset i väntan på att vi ska bygga ett förråd (kan ju säga att jag väntat sen förra sommaren..)
Så jag fixar med cyklar, ved, jord och bildäck i spöregnet, och en timme senare är jag blöt inpå kroppen.

Går in och tar på mig torra kläder.
Och njuter av min lediga dag.
Tänder en brasa.



Medan jag bäddar sängen sitter Freja och tittat på regndropparna.
(Och här har hon precis vält ner lampan i fönstret.. man måste ju få plats..)



Äter frukost och löser lite korsord och förflyttar mig sen till vardagsrummet med lite fika.



Freja ligger alltid nära kaminen då man börjar elda och sen när hon blir för varm lägger hon sig så här på mattan nedanför och svalkar av sig.



Ibland är livet bra skönt.

Elisabet

Härligt. Avslappat. Jag blir lugn själv att läsa om det här .., och längtar tills vi får kaminen installerad. (Den är inte inhandlad än ,-)

Jessica

Ja, kaminen är helt underbar!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR