17 dagar..

utan internet.
Bra jobbat Telia.
Mellan 13-18 skulle en tekniker infinna sig i mitt hem.
Då klockan var 18 ringde jag Telia och efter 23 minuter kom jag fram till en Angelica som lät trött och sliten på rösten. Tänkte att säkert har hon fått ta mycket skit idag och det är ju inte hennes fel att teknikern inte dykt upp. Berättade tålmodigt för henne att vi varit utan internet och hemtelefoni i 17 dagar och att jag väntat i 5 timmar på en person som inte kom och fick då till svar att "det finns en anteckning här om att det kommer att vara åtgärdat senast den 23:e.." Men hallå, jag jobbar ju! Fick till svar att dom ringer innan och meddelar vilken tid dom kommer och det tyckte jag var väldigt konstigt eftersom dom inte kunnat ringa mig idag då jag varit hemma.

Men få se.. Om dom ringer då jag sitter i kassan på torsdag eller fredag så sätter jag bara upp skylten "nästa kassa tack", kastar mig på cykeln och cyklar dom 4,5 kilometerna hem för att släppa in Telianissen så dom kan fixa mitt modem. Ja, så får det nog bli.
Och under tiden kan ju kunderna på Ica ta en fika så länge.

Patience.

Nog om detta ilandsproblem.

Avslutar med en bild på underbara goa Luna som ligger i mitt knä och sover.
L j u v l i g är ordet.


Elisabet

Ja, det är ett i-landsproblem, men ändå så enormt irriterande och vilken brist på servicekänsla!!
Man kunde tro att Telia fortfarande har monopol ...

Svar: Ja, det kan men verkligen tro..
Jessica

Cecilia N

Vi skriver Telia Telia Telia Telia Telia här ett tag så att de där människorna som har som jobb på Telia att spåra vad som sägs om dem på nätet har en chans att hitta hit och sen ta sina servicesnubbar i örat och skaffa bredband pronto.

Och så ska du ha avdrag för all den här tiden på abonnemangen! Det är ju mer än en halv månad. Så eftersom du fått använda alternativa (dyrare) metoder så borde du få hela månaden till godo.

Hör du det, Telia!

Svar: Haha, ja verkligen!Är grymt less på deras dåliga service.
Jessica

Kattis

När jag skrev om Telia, på min blogg, efter månader av problem, då blev jag kontaktad av någon anställd där, som verkade scanna av nätet... Hur som helst fick jag lösa problemet själv, ändå, i slutändan, och blev erbjuden en mycket ringa kompensation!

Svar: Vad tråkigt!Fick mitt modem i går och kunde koppla in det så efter 20 dagar är det igång igen.
På måndag är det jag som ringer och ska ha kompensation.
Jessica




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR