En annorlunda fredagkväll.

Vanligtvis är fredag- och lördagkvällar de kvällar som jag och Kenneth träffas, umgås och lagar mat och äter tillsammans men den här fredagen är han sjuk och ligger däckad i sin soffa :(
 
Jag åker hem från jobbet vid kvart över fem och förbereder maten till mig och Amelie och åker sedan och hämtar Cornelia och hennes kompis som ätit där.
Det är en underbart vacker men kall majkväll.
 
Jag äter själv framför tv´n och jag är absolut ingen zappare utan har jag slagit på tv´n så står den oftast på på samma kanal.
Jag gillar SVT1 och 2, tittar i och för sig ganska sällan på tv, men föredrar ofta de kanalerna, och börjar titta på "Lägg ut", visste inte ens att det programmet fanns.
 
 "En kvicktänkt panel får gräva djupt i minnet och brett i fantasin för att klura ut svaren på programledaren Klara Zimmergrens frågor om klipp ur SVT:s arkiv."
 
Där visades bla klipp från "Den vita Stenen".
Jag älskade verkligen det programmet då jag var liten!
 
 
Fick en sån där tryggehetskänsla i kroppen, tänkte på min barndom och hur bekymmerslöst allt kändes.
Tänkte på blommiga tapeter och John Blund som jag och min bror älskade.
Vi gick alltid och la oss direkt efter det progammet då vi var små.
Minns vår 70-tals lägenhet, då jag och min bror delade rum och hade storblommiga lakan i grönt och oreanget och min skolväska jag hade i lekis som var röd och svart i lackmaterial, och doften av apelsiner och mogna bananer då vi hade fruktstund.
 
 
 Hittade en bild på min mamma från min mosters Rose-Maries facebook.
 
 
Den här bilden, från påsken 1965 på mina snygga föräldrar gör mig glad <3
 
Allt det tänker jag på, medans jag småpratar med barnen, och den äldsta åker ner på krogen och den andra lägger sig i min säng och jag vill bara att livet ska gå lite långsammare.

Elisabet

Du har ett slags inutivemod inom dig (ja, var annars ,-) som jag så väl känner igen och just dom här tankarna du skriver om, dom går rakt in i mitt hjärta!
Så tjusiga föräldrar du har! Så mycket glädje!
Och så många minnen som tjoppar upp hos dig, men även hos mig, som då hade småttingar i din ålder ,-)
Tack som delar med dig.

Svar: Tack fina Elisabet!
Jessica

Mamma

Ojdå. Jag kanske inte ser ut riktigt så där idag, eller?
Kram

Svar: Men du är snygg ändå <3 !
Jessica

Micke

Åhh, den minns jag.. "Den vita Stenen".

Svar: Ja, det är nostalgi. :)
Jessica




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR