Min farfars små anteckningar.

Lite kul är det att gå och kolla i bodarna i min pappas stuga.
Som jag berättat tidigare så ägde ju min farfar och farmor stugan förut. (Båda är tyvärr döda nu).
Jag tror dom köpte den 1945 eller nåt.

Det är det enda stället som finns kvar från min barndom så därför kanske det känns extra speciellt då man kommer dit.
Det ser likadant ut och dofterna är desamma som då man var barn.
Då jag och Roger stod på bryggan och fiskade och fick karameller av Gubben på stubben.
Farmor satt i sin gungstol och farfar for som ett yrväder och bjöd på bullar med kardemumma i som han bakat.
Han jobbade som bagare på ett bageri inne i Umeå och tog båten över till fastlandet tidigt om mornarna och kom tillbaka vid 14-15 tiden.
Då hade han gjort sitt arbetspass.

Vintertid bodde dom i en lägenhet inne i Umeå, på området Haga.

Skojade gjorde han mest hela tiden och klippte gräset, kokade potatis och lade upp farmors hår på rullar om vartannat.

När man kommer dit är det är som tiden stått stilla.

Jag tog iaf några bilder som han antecknat i boden där han förvarade gräsklipparen och lite annat.







Inne i "arbetsboden". Tycker verkligen om den typen av krokar.



Och min kära pappa.



Malin

Härligt och häftigt med såna där "minnen till eftervärlden"!! Hoppas ni har det bra!

Jag fick följa med dit en gång när jag var väldigt ung. Jag minns hur otäckt jag tyckte det var när de rodde ut till stugan då de fick ro hårt mot strömmen och hur mysigt stället var. Även om jag inte kommer ihåg så mkt av hur det såg ut så minns jag känslan.

Hälsa familjen och Dick!

Kramar




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR