Enkät

som jag hittade hos Elisabeth.

Brukar du komma i tid?
Nej, tyvärr.. Kommer alltid i sista sekunden.
Försöker bättra mig.


Har du bra kondition?
Sådär, den blir bättre och bättre iaf.
Men jag är uthållig.


När blev du fotad senast?

Igår tror jag :)


Hur känner du dig nu?

Jag är väldigt trött, både i huvudet och i kroppen. Och känner mig kluven. Vill både städa och röja undan samtidigt som jag skulle behöva gå en promenad. Sen skulle jag behöva vila. Vet inte om jag hinner allt.


Vanligaste färg på dina kläder?

Blått, turkost, svart.


Kan du laga mat?

Ja, jag älskar att laga mat! Och att äta ;)


Vad pluggar du?

Ingenting.


Blir du bra på kort?

Nej, det tror jag inte. Men man ser ju ut som man gör, inte så mycket att göra åt det ;)


När och varför grät du senast?

I fredags. Varför jag grät är lite för privat.
Men jag gråter väldigt lätt, när jag ser en film eller när barn är sjuka eller folk dör eller bara om en människa visar kärlek, säger något särskilt eller folks livsöden överhuvudtaget.
Jag är en känslomänniska och skrattar lika lätt som jag gråter.



Var det pinsamt att svara på det?

Nej? :)


Hade du en bra kväll igår?

Ja, det hade jag. En väldigt lugn kväll med massor av tända ljus och lugn och ro. Jag somnade på soffan.
Hade ju familjedag på jobbet och efter den brukar jag alltid vara väldigt trött.
Peter lagade mat så det var skönt.


Din favoritdryck på morgonen?

Kaffe. Starkt, svagt kaffe är ingen höjdare.


Är du nyttig?

Ja, det tycker jag nog. Sedan i januari har jag ätit enligt LCHF metoden med väldigt lite kolhydrater och minimalt med socker. Men har börjat tröttna och går sakta, sakta tillbaka till mer "normal"kost.
Har ett väldigt sug efter bröd, pasta och potatis just nu.
Men jag röker inte.


Har du någonsin haft något jobb?

Kan man väl säga. Har jobbat sedan jag var 14 år och aldrig varit arbetslös.

Är du blyg?
Nej, men tycker inte om att stå i centrum exempelvis då man fyller år och alla tittar på en då man ska öppna paket osv. Men jag har inga problem att prata med folk.


Vilken tid gick du upp idag?

6:30. Har jobbat idag.


Vilket tv-spel är ditt favoritspel?

Har inget favoritspel. Tycker det är kul med spel men brukar inte tillåta mig att spela då jag lätt får "speldjävulen" i mig :)


Hur mycket krävs för att du ska bli full?

Flera glas vin eller flera drinkar eller snaps tillsammans med öl.
Tål lite mindre alkohol när jag äter kolhydratfattig kost. Full blir man inte så ofta nuförtiden,  har inget behov av det alls, men älskar vin och dricker för njutningens skull.


Jag sover:

I sängen närmast dörren. Sover väldigt lätt, vaknar oftast vid minsta ljud.



Vad sade du senast?

"Vad fin du blev" till Cornelia då hon visade sina nya byxor.


Var du på festival i somras?

Nix.


Vem ringer du när du är arg/ledsen?

Min kompis Marie eller min bror eller mamma.
Som tur är har jag flera andra jag oxå skulle kunna ringa till <3


Vad skulle du behöva nu?
Vila.



Har du snygga skor?

Japp! Ett par ursnygga svarta tuffa skor som jag köpte i NY.


Vad var det första du sade i morse?

"Godmorgon, har du sovit gott?" till Cornelia.

Har du sovit i din egen säng i natt?
Ja.


Har någon annan sovit i din säng i natt?

Ja, min man :)


Har du körkort?

Ja, sedan 20 år tillbaka.
Körde upp i Härnösand, vilken lycka då jag klarade det på första försöket! Jag var så himla nervös inför uppkörningen att jag trodde jag skulle kräkas.


Är du ensam nu?
 
Nej, Amelie sitter i vardagsrummet och Cornelia är på övervåningen.


Vad ser du fram emot mest denna vecka?
Nu är det ju söndag em så det är inte så mycket kvar av denna vecka.
Ser fram emot en lugn, harmonisk kväll och så börjar ju "Idol" ;)





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR