Fullt tryck...

(för ett halvår sedan...)
 
på jobbet - minst sagt.
Baka bröd, mest går det baguetter, ciabatta och wienerbröd, fylla på brödhyllan med limpa och annat bröd
och så  grönsaker och frukt, kollar vad som behöver kompletteringsbeställas, beställer det, sätter mig i kassa två och springer till posten.
Svarar i telefonen och förbereder nästa veckas extrapriser i datorn, och nu behövs det bakas igen.
Oj, dillen börjar ta slut, ringer och beställer mera, och mer och mer kunder strömmar in och jag älskar då det är mycket.
Sitter i kassan, svarar på kundernas frågor och fyller på godis, grönsaker och så in i mejeriet.
Grädde och gräddfil går som smör ;)
Tiden rusar fram och så vips är klockan 18 och det är dags att stämpla ut.
 
Kunderna är glada och ser säkert fram emot några dagars ledighet och kanske at få fira midsommar med goda vänner och god mat.
 
Väl hemma plockar jag upp det jag passade på att handla på min lunchrast och sen satt jag mig på altanen med ett glas rosévin.
 
I morgon ska döttarna sälja jordgubbar utanför butiken för tredje året i rad så det blir en tidig morgon.
 
 

Micke

Passande bild, det lackar ju mot julen nu ;)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR