Husmorsysselsättning.

 
Medan jag stryker kläder tittar jag på "Wife Swap" på tv´n. Det handlar ju om att två fruar byter hem med varandra under två veckor, och första veckan ska dom följa familjens regler och rutiner och andra veckan så kör dom med sina egna regler.
 
I den ena familjen kliver frun upp klockan fem på morgonen och stryker och städar (där ligger jag i lä) för att sedan väcka sitt enda barn, skjutsa barnet till dagis, åka jättejättelångt till sitt jobb och komma hem tolv timmar senare (det gick åt mycket restid).
Hon lämnade sitt barn på dagis då barnet var 6 veckor gammal (!!!) för att jobba, hon ville behålla sin karriär och låta barnet växa upp i ett fint hus.. Jahapp.
 
Den andra kvinnan hade sex barn och en man som började jobba kl tre på morgonen och kom hem sent.
Dom hade morgon - och kvällsscheman på kylskåpet och det tvättades fem maskiner om dagen osv osv.
Och dom bodde i ett jättelitet hus, men dom var nöjda och glada ändå.
 
Och här står jag och stryker tänkte jag.
Allt medans Amelie sov på soffan bredvid.
 
 
Och emellan fixar jag mat till Cornelia som snart ska på träning.
 
 
Ja, så kan det vara en helt vanlig tisdag.
 




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR