Klippa navelsträngen.

Idag är Den Stora Dagen för Amelie och Robert och deras kompisar som ska ska till Hultsfredsfestivalen.

Jag skjutade ner henne till bussen vid halv 10-tiden och jag kramade henne hårt och sa jag älskar dig och tårarna brände bakom ögonlocken och jag drog in doften av hennes nytvättade hår i mina näsborrar och gjorde allt för att putta bort dumma tankar i mitt huvud om att något hemskt ska hända henne.

Jag vet att man måste släppa sina barn, och hon är så klok och duktig och ser fram emot detta så otroligt mycket och hon var sprudlande glad och då blir jag glad!



I backspegeln står bussen och hennes kompisar, förväntansfulla och glada.

På vägen hem stannade till och köpte blommor som jag ska plantera, och sen ska jag ta en kopp kaffe och sätta mig ute.

Mamma och Bosse packade husbilen samtidigt som jag och Amelie åkte och det är ju alltid ledsamt att säga hejdå, men nu kommer sommaren och vi kommer att träffas snart igen.

Och Freja ligger här brevid och sover, och hon verkar helt oberörd av operationen.




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR