Torsdag.

Jobb mellan 8-18.
Cyklade till och från jobbet idag, så skönt och lite kyligare idag än de senaste dagarna.
Fullt upp på jobbet, och på fikarasten blandas skratt med lite allvarligare ämnen.
Dricka kaffe, läsa VLT.

Förberdde nästa veckas priser, och på eftermiddan var det kassan som gällde, och det tycker jag är jättekul.
Prat med kunderna, och farbrorn med rullatorn, han som man alltid skämtar med, säger:
"Men å vilken tur att det är du som sitter här idag, Jessica!"
Sånt blir man glad av!
(Han säger nog det till alla som sitter i kassan, men charmigt är det!)
Han kommer från Ö-vik och har säkert bott i Västerås i 50 år.
Han har enormt stora händer och sjunger i kyrkokören.

Sen cyklade jag hem igen med cykeln packad med varor.
Hemma var bara Cornelia, och jag stekte pannkakor med hennes sällskap vid spisen.
Satte på en maskin med tvätt och städade köket.
Sen la vi oss i hennes säng och hon läste för mig ur en bok.

Kl 21 började ju Revenge och den serien är ju så bra!
Peter kom hem för att sedan hämta Amelie på stan.

Freja busade hela kvällen och nu ligger hon brevid mig i soffan.

Sen kom jag att tänka på att för ett år sedan var det "snart"dax att åka till USA.

Tänk, på den här bilden sitter jag och Marie och dricker drinkar på Times Square.



Första drinken var jättegod, men sen ville nog bartendern fylla ner oss rejält, för den drinken, den jag dricker på bilden var så himla stark! Och kolla på bordet, det som inte gick upp i glaset lämnade han i drinkmixern :)

Sen när vi tittade ner på Times Suare, så där kl tolv på natten står det en häst bland alla taxibilar.
Den har förmodligen jobbat hela dagen i Cental Park.
Man undrar ju, Var håller hästarna till på natten? var får dom vila, och äta hö? Var finns det stall i New York?


Elisabet

Och idag långdag för mig .., 8.45 - 19.15.

Kassan mest hela tiden, ja, andrakassa från tre eller nåt sånt, men det blir ju hela dagen, nu när det är fredag och kanske pensionsdags?



Mamma

Jag älskar att läsa din blogg. Kram till er alla

Jessica

Elisabet - fullt upp var det idag!!



Mamma - T A C K !! Kram!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR