Dagen idag.

Hörde i morse att Cornelia klev upp strax innan 6... hon skulle ju spela cup idag och till skillnad mot hennes obotligt morgontrötta mor som alltid måste snooza minst 10 minuter innan uppstigning, så kliver hon upp långt innan hon egentligen behöver (enligt mig).
Kläderna låg klara på hennes golv igårkväll så det var egentligen bara att hoppa in i dom, men hon gillar att ta det lungt på morgonen och jag beundrar verkligen henne för det.

Själv klev jag upp strax innan 7, gjorde mig iordning och cyklade till jobbet.
Jag tycker väldigt mycket om mornarna på jobbet, då jag bakar bröd och det doftar underbart i hela butiken och  jag fixar med brödavdelningen, fyller på frukt och grönt så mycket man hinner innan öppning.

Sen har det varit full rulle.



Fikadags och jag hinner med en kopp kaffe, så gott!

Idag är det lite annorlunda än en vanlig dag, många är lediga och kommer in och köper nybakat bröd till frukost och wienerbröd till fikat.
Men leveranserna kommer som vanligt.
Frukt, mejeri och fryst.
Bara att snabba på.




Förresten gick Cornelias fotbollslag till final i cupen, men förlorade där med 4-1..
Men bra jobbat ändå.

Och nu sitter vi runt matbordet och väntar på att Robert ska spela med sitt band E321 i musikvävlingen musikdirekt i Jönköping via livestream.
Teknikens under.

Håll tummarna!

Elisabet

Mycket folk hos oss också, men inga leveranser - fick vi alls från mejeriet - jo, det kanske vi fick, jag kom tolv.

Och även vi har gräddat mängder med wienerbröd och annat .., det är nästan svårt att hålla reda på alla småbrödsorter. Vi har sex stycken för 30:-, typ örtbröd, rosenbröd osv .., och det går jättebra. Nej, jag menar sex för 20, förstås!

I morgon kommer frukten och det är tur, det var nästan ekande tomt i diskarna när vi stängde. Jordgubbar, hallon och blåbär och rabarber och tomater i olika färger går hur mycket som helst och så fick tio stoooora burar med blommor som står utanför entrén, åååå, vilket sjå att lära sig vilket plu som gäller för vilken blomma! I morgon ska chefens svärfar, den underbare Sven-Åke, stå ute i solskenet (kan vi ju hoppas) och sälja därifrån, ja, blommorna, alltså. Det var stor succé i fjol.

Jessica

Elisabet kul att läsa om dn dag och i morgonbitti kl 06 kommer färskvaruleveransen, och tur är väl det.

För det ekar i vår fuktavdelning oxå, på vissa sorter iaf.




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR