Lite vemodigt.

 
 
Så känner jag nu när julen faktiskt är slut.
Jag älskar julen och ser alltid fram emot december så mycket, men denna december har ju varit regnig och varm utan snö. Jag hatar verkligen det vädret. Vill ha snö och kall luft och gnistrande vackra dagar.
Kanske kommer det i januari, men har vintrarna börjat såhär brukar det tyvärr fortsätta.
Men man kan har mysigt inomhus ändå med mycket tända ljus.
Älskar att krypa upp i soffan med familjen och mysa, dricka glögg och äta pepparkakor.
 
Julen har varit lugn men ändå har allt gått i raketfart. Jobbade endast två dagar den här veckan, så skönt med lite sammanhängande ledighet.
Nu kommer jobbracet istället, men jobbar mycket hellre nyår än jul.
 

Mitt i julklappsöppnandet :) Jag är så glad och tacksam för allt!
 

Idag har jag storstädat Cornelias rum, bäddat rent i sängarna och lagat lasagne.
Amelie ville absolut se Jurtjyrkogården, men jag gillar verkligen inte sådana filmer längre så jag bangade efter 30 minuter, vilket resulterade i gapskratt från mina båda döttrar :)
Men mörkrädd, det vill jag inte vara ;)

Kenneth

Älskling du är så vacker <3

Svar: Tack älskling, men det beror nog mest på fotografen ;)
Jessica

Hej Jessica! Har hittat till din blogg via Örjan. Kul att läsa lite och se hur du har det, det är ju väldigt länge sedan vi träffades!!
Väldigt fint du har hemma! :) Kan hålla med om att december gått i raketfart, och vi har inte mycket bättre väder här. :( Lite snö har vi visserligen, men det är betoning på lite och de töar mest varje dag = snorhalt!
Jag gillar inte heller såna filmer längre... men minns du hur vi gick och hyrde moviebox och just såna filmer när vi var typ 12-13?
Ha ett riktigt gott slut och ett gott nytt år! Jag kommer nog att titta in någon gång då och då "och se hur du har det"! :)
/din gamla klasskompis Katarina Karlsson, Lycksele

Svar: Å så glad jag blev då jag såg din kommentar Katarina! :) Så himla kul att höra ifrån dig!
Haha, moviebox! Det hade jag ju nästan glömt! :) Vi hade så himla kul och jag minns då vi var ännu yngre och bytte bokmärken och hade disco hemma hos dig och poppade popcorn målade en glödlampa med röd tusch för att få rätta discofeelingen ;)

Gott nytt År till dig med och välkommen tillbaka <3
Jessica

Elisabet

Och här ska det jobbas tills på fredag .., men det går, jag hade ju FEM lediga dagar på raken och förra julen var det tvärtom - men det var frivilligt - och gav en bra lön i januari ,-)

En fin nyårsafton och ett gott nytt år Jessica, det önskar jag dig och din familj och den uppenbarligen så fine pojkvännen.

Vi stänger sex ikväll, sen stundar en lugn nyårsafton och det gör mig inte det minsta att jobba en sån dag/afton. I morgon börjar jag två, tror jag.

Svar: Tack Elisabet och detsamma önskar jag dig!
Jessica




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR