Norrlandsrapport.


Amelie läser men vill inte visa ansiktet. 
Kortet är taget i detta nu. 

Vilken fantastiskt värme det är! 
Igår var det värmerekord här i Umeå, det har inte varit så här varmt sedan slutet på artonhundratalet. 

På vägen upp.

Det tog kanska lång tid med några stopp på vägen hos min fd svägerska och hos min ena lillasyster med familj där vi åt goda bullar och beundrade deras lilla ettåriga son som är så söt ❤️.



Framme hos Roger vid 19-tiden. 
Så underbart! 
Vi grillade karré och satt uppe sent i den ljusa Norrlandsnatten. 


Dagen efter så skulle vi åka och bada på en badstrand, och den var längre bort än vi trodde. 
Vi träffade några bekanta till Roger och Carina på stranden och de skulle visa oss en närmare väg tillbaka..
Den var inte närmare kan jag ju säga ;) 
Vi körde och körde och körde..
Så vi tog lite kort då vi ändå var på sightseeing i Norrlands inland :) 
Och jag njuter av mina hemtrakter ❤️





Väl hemma lägger sig Elsa och steker ;) och vi lagar mat och njuter av ännu en norrlandskväll.

Kenneth.

Storebror. 

Vi går bl.a. går upp till fotbollsplanen där det spelas fotboll och volleyboll.





I hallen hos Roger och Carina. 
Vi är ju några stycken ❤️

Dagen efter bestämde jag och Roger att vi skulle ta ett löppass, sagt och gjort i 31 graders värme. 
Kul att springa tillsammans! :) 


I prattempo joggade vi på, och även Elsa följde med :)


Och i går var det dags att åka iväg till pappas stuga, mitt paradis på jorden. 
Som jag skrivit tidigare i min blogg så är det den plats som ser i stort sett likadan ut som då jag var barn, då stugan tillhörde min farmor och farfar. 
Jag älskar att vara här. 
Och då jag var barn drack vi alltid Guldus här, fast i glasflaska, och det är sån nostalgi då vi sitter tillsammans allihop och pratar, skrattar, dricker Guldus och kaffe och äter kanelbullar. 



Stugan ligger några meter från vattnet och så här såg det ut Igårkväll på bryggan ❤️


Imorse satt jag i skuggan och drack mitt morgonkaffe, då det var 27 grader redan klockan 9..


Sen spelas det spel.

Och på platsen där jag sitter nu finns ett litet bord med denna text: 


Till saken hör att min pappa Dick älskar korv, då detta var en sensation att dokumentera ;)

Och tack till dig som orkat läsa ända hit! 


Elisabet

Det gick precis hur bra som helst! Härligt med fina bilder och känslan som du förmedlar! Tack.

Svar: :) <3
Jessica




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR