Rensar.

Och rensar.
Och rensar.




Känner mig inte som världens bästa och flitigaste bloggerska precis. 

Men har lite att stå i ;)

I söndags sålde jag min bil. 
Ni vet måndagsexemplaret som kostat mig skjortan senare åren och som gått sönder igen och kunde fixas till den nätta summan av 25 000 kr. 
Fick i princip ingenting för den men nu har jag ett bekymmer mindre. 

Det är förresten rätt befriande att inte ha någon bil. Vi får väl se vad jag tänker om nån månad eller så, har ju alltid haft bil, men som det känns nu är det helt ok. 
Har drygt 4 km till jobbet så jag cyklar än så länge, sen går det ju bussar. 
Om inte annat så kommer det att märkas i plånboken, för börjar man räkna på vad bilen kostar så blir man nästan mörkrädd.
Kändes väldigt skönt att ringa försäkringsbolaget och säga upp försäkringen och att avboka besiktningstiden. 

Idag ska jag putsa fönster och ta en löptur. 
Är ju ledig idag och ska nog försöka göra som den här donnan oxå. 




Elisabet

Under alla år som jag levde som ensamseglare, tycktes jag aldrig ha råd att ha egen bil. Det hade jag nog haft, men det var ljuvligt skönt att slippa all oro för vad som kunde hända, särskilt som jag ju aldrig skulle kunna köpa en helt ny bil.
Det är verkligen inte på dom stora inkomsterna man mår bra, utan på att ha färre utgifter och nu går det ju an för mig, som har pv:s bil, för här är det svårt med kommunikationer om jag ska ta mig hem efter kvällspasset.
Lycka till med flytten och hela alltet.
Kram på dig.

Svar: Det är än så länge rätt befriande att inte ha bil, såhär en vecka senare.
Råd har jag nog, men som du säger så är det dom små utgifterna som är grejen, inte de stora inkomsterna.
Nu och efter flytten kan man kanske lägga lite pengar på annat :)
Och få lite mindre bekymmer ;)

Kram på dig Elisabet!
Jessica




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR