En lördag i september.

Och jag har ledig helg och ute är det dimmigt, och jag går upp och brygger kaffe (Zoegas Blue Java, så gott!) och kokar ägg och fixar några mackor, tänder ljus.
 
 
 
Cornelia och hennes kompis sover ännu och Amelie är hos en barndomvän i Växjö.
 
Luna gör mig sällskap.
Och håller koll på skatorna utanför innan hon hoppar ner och lägger sig på min säng och tvättar sig, kurar ihop sig och somnar.
 
Tänk så skönt att vara katt!
 
 
Den här veckan har varit lite jobbig rent känslomässigt.
Många tankar fram och tillbaka om det ena och det andra.
 
Bland annat om bilen.
 
Ibland känns det bara som om vad man än gör så hamnar man på ruta ett igen.
Inte ofta jag känner så, jag har ju nån slags obotlig positivism inom mig men då jag i onsdags lämnade in bilen på verkstad (växellådan behövde servas), och lite andra småfel, så fick jag på eftermiddagen ett samtal från verkstaden att det skulle kosta mellan 25-30 000 kronor att laga.
 
Till saken hör att jag redan lagt ner ca 30 000 kronor på reparationer av den senaste två åren.
 
Det känns som att hur mycket jag än jobbar så blir det inga pengar över.
 
 
Så nu har jag gjort slut med min bil, nu ska den säljas till högstbjudande, annars blir det skroten.
 
Jämmer och elände.
 
Men som jag brukar säga, huvudsaken man är frisk! ;)
 
Nog gnällt om det, nu ska jag njuta av denna lediga helg!
 
Kram på Er!

Ulrika

Nä fy fasiken, bilar är inge' roliga att ha egentligen. De ska bara tuffa och gå!

Svar: Ja, tråkigare utgift finns knappt..
Nu blir det billöst ett tag så får vi se sen :)
Jessica

Mamma

Det är inte så uppmuntrande att komma med min kommentar nu, men jag minns hur det var när jag var ensam med dig och Roger och den ena gamla skrothögen efter den andra bara kostade massor med pengar och till slut gav upp i alla fall. Nu finns det ju trots allt ganska bra nya bilar som inte kostar skjortan om man kan tänka sig ett lite udda märke. Håller tummar och tår för att du ska få Volvon såld och kanske pengar till en skaplig handpenning på en någorlunda ny bil med låg månadsamortering. Volvon har ju trots allt haft en ganska hög månadskostnad om den kostat trettio tusen de sista två åren. Du är ju en enormt positiv tjej så på nåt sätt ordnar det sig nog.
Älskar dig

Svar: Tack mamma ❤️
Det ordnar sig alltid :) Ska vara utan bil ett tag nu, sem blir det nog en bil av ett billigare märke.
Älskar dig ❤️
Jessica

Elisabet

Fy, så trist det är med sånt! Här har moppen saligen insomnat .., det är glapp i nån elkontakt och hemskt när man inte kan lita på den. Ibland startar den, ibland inte. Nu vågar jag inte chansa.

Och det här med bilar, man går ju alltid med förlust!
Nåja, lycka till!

Svar: Tack och lycka till du med! :)
Jessica




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR